Saturday, November 8, 2008

Khairy menang di Rembau dengan penuh bergaya.




















Salam perjuangan dan sekalung tahniah diucapkan kepada pergerakan Pemuda Umno Rembau yang telah sebulat suara memilih Khairy Jamaluddin sebagai calon Ketua Pergerakan Umno Malaysia.

Dalam perasmian Mesyuarat Perwakilan Pergerakan Pemuda Umno pagi tadi, Y.Bhg Dato' Seri Mohamad Bin Hj Hasan telah mencadangkan YB Khairy Jamaluddin sebagai calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia dan dewan bergema dengan tempikan hidup KJ! Hidup Tok Mat! .

Pencalonan di tutup dengan Khairy sebulat suara dipilih sebagai calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Walaupun berlaku sedikit bantahan oleh dua Ahli Jawatan Kuasa Paroi namun bantahan tersebut tidak diterima oleh pengerusi kerana mejoriti didalam dewan berpihak kepada Khairy.

Difahamkan bahawa AJK Paroi tersebut hanyalah berlakon semata-mata kerana mahu menunjukkan yang mereka sudah melakukan tugas yang diberikan oleh Datuk Mukhriz. Biasolah tu, dah hidup ni kojo diorang tu asyik menipu yo. Mukhriz yang bijak sampai botak pun buleh kono tipu. Dunia... dunia....

Duit didalam poket dah penuh, makanan sudah siap disediakan, dah kenyang takkan nak duduk diam sahaja... Kenalah buat kerja sedikit. Kang kek kono tuduh kacang lupokan plastik bungkuih.
Hakikat sebonar adalah Pemuda Umno Paroi menyokong penuh dan sebulat suara untuk mencalunkan Khairy sebagai Ketua Pemuda Umno Malaysia.

Kemenangan Khairy juga turut dikongsi sama oleh Pemuda Umno Paroi.

Ini jelas menunjukan taktik menabur duit tidak boleh menjamin kemenangan kerana Pemuda Rembau mempunyai maruah dan beradat berbeza dengan negeri-negeri lain..

Pesanan terakhir dari Pemuda Paroi Mukhriz usahlah nak bermain taktik kotor dibahagian Rembau... Sio... Sio... Jo....